• وبلاگ : لا لقاء بلا فراق
  • يادداشت : دين چيست ؟ دين دار کيست؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 25 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     

    با سلام , خدمت دست گرامي.

    اين واژه «لا لقاء بلا فراق» شما جمله جالبي است و مرا به ياد قول بزرگان در باب توحيد و کلمه «لا اله الا الله» انداخت, که برخي از اهل تحقيق فراتر رفتند و گفتند «لا هو الا هو». برخي ديگر فراتر رفتنفد و گفتند که در محفل توحيد, صحبت من و تو نيست و از «هو» بوي غيرت مي آيد, و در نتيجه گفتند «لا انا الا انا».

    آندسته از اهل تحقيق که به غايت مقامات رسيدند, گفتند هر چه هست پرتوي از خورشيد رخ آن شاهد دردانه است, و در نهايت گفتند «کل شيئ هالک الا وجه».

    در اين جملات کوتاه معاني بسيار ژرفي نهفته است, که در حيطه فهم هر زاهد خامي نيست و اگر بنده برداشت غلط نکرده باشم, در اين واژه «لا لقاء بلا فراق» هم معني بسيار ژرفي نهفته است که اگر مختصري برايمان بنويسيد, ممنون ميشوم.

    در ظمن ابيات جديدي در وبلاگ نوشتم :

    آقا نيا که ما دروغ ميگوييم و غرق رياييم .. ما همه اهل تزوير و ناموس و نفاقيم
    يوسف فاطمه در چه ما باش .. که ما همه اخوان چاه کن و همان حيله گرانيم ..

    سلام.در اين بي فكري ها..موضوع خوبي رو انتخاب كردين..پرداختن به شناخت دين. پرداختن به چرايي غوطه ور شدن در فرعي ها و واماندن از راههاي اصلي..موفق و با خدا باشيد.به روز كردين حتما خبرم كنين..مشتاق ديدن ادامه ي اين موضوع هستم.يا علي.التماس دعا
    بنام خدا
    با سلام
    ممنون كه سر زديد .
    موضوع جالبي انتخاب كرديد .
    مشتاقانه منتظر ادامه آن هستم .
    لطفاً خبرم كنيد .
    موفق و سربلند باشيد .
    التماس دعا
    + همون كه مي دوني 

    نفهميدم منظورت چي بود من با شربت معده سرو كنم يا ديگران اگر خودم كه من برام قابل هضمه اما اگر شما براتون قابل هضم نيست مي تونيد ميل كنيد مي تونيد حتي عرق نعناع ميل كنيد عوارض شيميايي هم ندارد !!!

    تازه برو خدا رو شكر كن همچين رنگ و لعاب فلسفي بهش ندادم تريپ فقط خبري بود البته اگر كمي تنها كمي با سياست اشنا باشيد(كه بعيد مي دانم ) زياد با اين جور پست ها به مشكل بر نمي خوريد...

    مزاح بود...

    التماس دعا

    سلام رفيق زيبا نوشتي به راستي كه ما تجويد را بر تفسير برتري داديم و اين همان پاشنه اشيل ماست چرا كه ظرفيت كار و ارضا و اقناع در تجويد به مراتب پايين تر از تفسير است و تفسير دريايي است كرانه ناپذير البته تجويد هم مهم است اما تسير فوق العاده مهمتر

    مخصوص از اون ايه بكار برده در پستت لذت بردم ادم يه كم به خودش مياد ..

    علي علي

    انسان در صحنه ي عمل است که به درجه ايمان و ايقان خود پي ميبرد.شايد کمي ثقيل به نظر برسد، ولي واقعيت اين است که ما بيش از حد تصور به «خود گول زني» مشغوليم! و به خود قبولانده ايم که وظيفه مکتبي مان را تنها با خواندن قرآن و نهج البلاغه و چند کتابي ازين و آن و رفتن به اين انجمن اسلامي و آن ديگري، شرکت در فلان راهپيمايي و جهاد سازندگي، نماز جمعه، دعاي کميل و غيره انجام داده ايم نه اينکه بخواهم اينها را نفي کنم، نه! اما از «در صحنه ي عمل بودن» معناي ديگري را مي خواهم برسانم و آن اين است که به بودن خويش راضي نباشيم و در شدن خويش، کندي حرکتمان را سريع تصور نکنيم. ........ شهيد يوسف ملک شامران .

    در نزد عرفا, ايمان تصديق به اعتقاد بود و تحقيق به اجتهاد, و چون سالک به اعتقاد تصديق کند و در اجتهاد تحقيق نمايند, مومن حقيقي باشد.

    در نزد محققان ايمان بر دو نوع است, تقليدي و تحقيقي. تحقيقي نيز بر دو قسم است, استدلالي و کشفي. و هر يک از اين دو قسمين اگر در سر حد علم باشد, آنرا علم اليقين خوانند, و اگر از آن تجاوز کرد آنگاه يا عيني باشد يا حقي. اول را عين اليقين خوانند و ثاني را حق اليقين, که عبارت است از شهود ذاتي. سخن در آنست که ايمان بايد از سرمنزل تقليد به تحقيق برسد. و بموجب قول بي عمل کار بر نيايد.

    اين اعمال نماز و روزه و حج و زکات و جهاد, براي رسيدن از صورت به معني است و سالک بايد که به طهارت ظاهر قانع نگردد و از طهارت باطن که اصل است قافل نشود. تا به مرتنه اي برسد که به حقيقت طاهريت که آن طهارت است از ديد طهارت برسد.

    ابياتي از حضرت مولانا در باب تفاوت نجاست ظاهر و باطن تقديم دوستان ميکنم:

    « كور ظاهر در نجاسهء ظاهرست .. كور باطن در نجاسات سرست

    اين نجاسهء ظاهر از آبي رود .. آن نجاسهء باطن افزون مي شود

    جز بآب چشم نتوان شستن آن .. چون نجاسات بواطن شد عيان

    چون نجس خواندست كافر را خدا ..آن نجاست نيست بر ظاهر ورا

    ظاهر كافر ملوث نيست زين .. آن نجاست هست در اخلاق و دين اين نجاست بويش آيد بيست گام .. و آن نجاست بويش از ري تا بشام» ـ مولانا

    سلام از حضورت ممنونم

    انشاالله كه مورد تائي خداوند قرار بگيري

    بازم به من سر بزن

    آپم كردي خبرم كن

    سلام؛
    براي مبارزه با رژيم صهيونيستي و حاميانش بايد مبارزه هاي ما برنامه ريزي شده وسازماندهي شده باشد.چنانچه مايل به عضويت در مرکز مطالعات ضدصهيونيسم مي باشيد مي توانيد براي ما پست الکترونيک ارسال نموده تا ما هم اطلاعات کافي را در اختيارتون قرار بدهيم.مرکز مطالعات ضدصهيونيسم به صورت کشوري فعاليت مي کند و شهر خاصي به عنوان مرکز فعاليت در نظر گرفته نشده است.هرگونه کوتاهي در مبارزه با رژيم اشغالگر قدس جفا در حق اسلام و شهيدان؛
    ========================
    ياس فاطمي
    يادواره ۲۵مين سالگرد اسارت جاويدالاثر حاج احمد متوسليان.
    با حضور برادر حميد داودآبادي(پژوهشگر)
    زمان:۱۴تيرماه ۱۳۸۶
    چنانچه مايل به حضور در يادواره هستيد مي توانيد به عنوان ميهمان ويژه آدرس و تلفن تماس خود را ايميل نموده تا جهت حضورتان در برنامه هماهنگي لازم صورت بگيرد.ضمنا با توجه به تقارن يادواره با ميلاد حضرت زهرا به تمامي بازديدکنندگان از وبلاگ ثارالله۲۷ جوايزي اهدا خواهد شد.
    =========================
    خواهشمند است جهت اطلاع رساني بهينه اخبار فوق را به اطلاع دوستانتون هم برسونيد.
    ========================
    ياعلي
    التماس دعا
    با عرض سلام و خسته نباشيد به خاطر وبلاگ زيبايتان
    وبلاگ پيامبر ايمان به روز است
    خوشحال مي شويم که به ما سر بزني
    هميشه منتظر بمون
    يا علي مدد
     <      1   2