• وبلاگ : لا لقاء بلا فراق
  • يادداشت : امان از خامي و زهر جواني كردن ها
  • نظرات : 3 خصوصي ، 48 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    4- نويسنده سايت اسلام تکس . نت ( اقاي سجودي ) که خود را نماينده اهل سنت معرفي کرده و به نمايندگي از علماي اهل سنت جواب داده براي اثبات رضايت حضرت فاطمه از ابوبکر به يک کتاب دست چندم استناد کرده است بنام - سنن الکبري بيهقي - که نوشته امام بيهقي است . درحالي که اين کتاب اولا- در رديف صحاح سته ( کتابهاي 6 گانه معتبر اهل سنت ) نيست ثانيا- خود حديثي که به ان استاناد شده است مرسل است که از اعتبار ان ميکاهد ثالثا - راوي اين حديث شخصي بنام - شعبي - است که ناصبي و از دشمنان علي بوده است که نميتوان به سخن او اعتماد نمود رابعا - شعبي در زمان وقوع حادثه وجود نداشته است و از تابعيين بوده است خامسا - رضايت فاطمه از ابوبکر در صحاح سته مانند صحيح بخاري و مسلم و مسانيد وجود ندارد و اگر اين حديث صحيحي بود که در اين صحاح ومسانيد به ان اشاره ميشد که نشده است سادسا - خود عايشه که دختر ابوبکر هم بوده در صحنه حضور داشته است و براش مهم هم بوده که حضرت فاطمه از پدرش راضي شده باشد و لي چنين مطلبي را نگفته است و حتي به صراحت هم گفته که فاطمه در تمام مدت حياتش بعد از پيامبر بر ابوبکر غضب و قهر کرده و سخن نگفته است . و انوقت نويسنده سايت اسلام تکس .نت مدعي شده است که فاطمه از ابوبکر راضي شده است و استنادش هم همين کتاب دست چندم بيهقي و روايت پر اشکال ان است !!!!! ايا اين تعجب ندارد ؟

    سابعا - نويسنده سايت اسلام تکس . نت مدعي شده است که صحيح بودن حديث به راويان ان است و به خاطر اينکه راويان کتاب صحيح بخاري و مسلم معتبر هستند لذا هر حديثي که در اين کتابها وجود دارند هم صحيحند و اگر راويان ساير کتابهاي اهل سنت نيز راوي ان معتبر باشند پس ان حديث صحيح است . با اين استدلال ما از نويسنده اسلام تکس .نت مي پرسيم که - شعبي - مورد وثوق بوده است ؟ اگر بوده پس چرا اين حديث در صحاح سته وجود ندارد ؟ ايا امام بخاري با ان همه دقتش که از بين بيش از 600 هزار حديث اين 70 هزار حديث را استخراج کرده و براي هر حديث هم غسل ميکرده و دو رکعت نماز ميخوانده است به اين حديث توجه نکرده و در کتابش - صحيح بخاري - نياورده است .

    ثامنا - اگر رضايت حضرت فاطمه از ابوبکر حقيقت داشت علماي قبل از بيهقي حتما به ان اشاره ميکردند و در کتابهايشان اين حديث را ذکر ميکردند اما چنين اتفاقي نيفتاده است .

    اما نکته مهم ديگر اينکه نويسنده سايت اسلام تکس . نت ( اقاي سجودي ) که خود را نماينده اهل سنت و سخنگوي علماي سني معرفي کرده است اظهار نظر فرموده اند که - مقام ابوبکر از مقام فاطمه برتر و بالاتر است !!!!!!!


    من شخصا به اين شخص نادان جواب نميدهم بلکه جواب را از خود علماي اهل سنت مي اورم دقت کنيد :



    مناوي - صاحب کتاب
    - فيض القدير في شرح جامع الصغير - که اين کتاب مشتمل بر
    اقوال برخي از علماي بزرگ اهل سنت و ايشان در باره حضرت
    زهرا ميگويد که : ( استدل به السهيلي علي ان من سبها کفر

    . لانه يغضبه و انها افضل من الشيخين ) يعني سهيلي طبق اين
    روايت بر کفر کسي که به فاطمه دشنام دهد استدلال ميکند و
    ميگويد : هرکه اورا دشنام دهد رسول خدا را به خشم اورده و فاطمه از ابوبکر و عمر برتر است .
    باز همين - مناوي - در کتاب فيض القديرش قول علماي ديگري از


    اهل سنت مانند سبکي و شهاب الدين ابن حجر و العراقي را ذکر ميکند که:

    قال السبکي : الذي نختاره و ندين الله به ان فاطمه افضل من خديجه ثم عايشه

    قال شهب الدين ابن حجر : ولوضوح ما قاله السبکي تبعه عليه المحققون

    وذکر العلم العراقي : ان فاطمه و اخاها ابراهيم افضل من الخلفاء الاربعه باتفاق

    سند اين سخنان : کتاب فيض القدير في شرح جامع الصغير ج 4 ص 421 . تاليف المناوي

    ترجمه :

    سبکي گويد : ان چه ما اختيار مي کنيم و در برابر خداوند ان را

    برگردن مي گيريم اين است که فاطمه برتر از خديجه و عايشه است .
    شهاب الدين ابن حجر ميگويد : به دليل روشني سخن

    سبکي .محققان پس از او در اين نظر از او پيروي کرده اند.


    علم الدين عراقي گويد : فاطمه و برادرش ابراهيم -به اتفاق علما – از خلفاي چهرگانه برتراند .


    ملاحظه مي فرمائيد که مقام حضرت فاطمه از خلفاي اربعه و حتي از عايشه و خديجه هم برتر است و انوقت اين نادان ميگويد ( از نظر اهل سنت مقام ابوبکر از مقام فاطمه بالاتر ست )


    يک پيشنهادي در پايان دارم به علماي اهل سنت که خودشان به ميدان بيايند و عالمانه پاسخ اقاي حسن جلاليان را بدهند مخصوصا که خطاب اين نامه به علماي سني است .

    اين انتظاري بجا است که علماي سني از هر مذهبي ( شافعي - حنفي - حنبلي - مالکي ) خودشان مستقيما به اين نامه جواب بدهند . خود اقاي حسن جلاليان با قلم و نام خودش و بطور مودبانه و رسمي به علماي اهل سنت نامه نوشته است و انتظار معقول و منطقي هم اين است که به نامه علمي و محترمانه ايشان جوابي عالمانه داده شود . انشاء الله


    براي ديدن متن کامل نامه اقاي حسن جلاليان به اين ادرس ها مراجعه نمائيد .




    21/4/1390
    http//sunniha.blogfa.com
    http//raz-sokoot.blogfa.com
    http//islam-txt.blogfa.com